Avcı Architects, başarısını bu tasarım alanında da sürdürüyor
Mimar Sanja Jurca Avcı liderliğindeki AVCI+, hikaye anlatımının esas olduğu mekan tasarımları üzerine projeler gerçekleştiriliyor
Mimari projeleriyle hem dünyada, hem de Türkiye'de adından sıkça söz ettiren Avcı Architects, başarılı çizgisini sergileme ve mekan tasarımı alanında da sürdürüyor. Mimar Sanja Jurca Avcı liderliğindeki AVCI+, sergileme ve sahne tasarımına yoğunlaşarak, hikaye anlatımının esas olduğu mekan tasarımları üzerine projeler gerçekleştiriliyor.
Sahne ve sergileme tasarımı alanlarında edindiği deneyimleri bir araya getirerek benzersiz tasarımlar sunan ve bu konuda pek çok uluslararası ödülün sahibi olan Sanja Jurca Avcı, doksanlı yılların başından itibaren galeri ve sergi mekanı tasarımlarından büyük müze koleksiyonlarına, caz konserlerinden tiyatro prodüksiyonları için kostüm ve sahne tasarımları ile ticari sergilere kadar birçok alanda proje geliştirdi. Belirgin ve güçlü mesajı olan bir serginin iyi bir sergi olacağına inanan Sanja Jurca Avcı, yaptığı işi “içerik yorumlama süreci” olarak tanımlıyor.
“İçerik Yorumu Bir Tercüme Sürecidir...”
Ele alınan her farklı konu yeni bir mekansal kurgu anlamına gelir. Farklı içerikteki konuları yorumlarken birçok seçenek arasından en doğru olan hikaye akışını bulmayı amaçlayan bu süreçte, başlangıç aşamasında çoğunluğu profesyonel detaylardan oluşan farklı sergi malzemesi içerikleri, farklı derinlikte katmanlar halinde bir anlatıma dönüşüyor.
Küratörler ile içerik okuması yapılarak başlanan çalışma sonunda, genellikle bilimsel bir dilde veya kuru bir anlatımla hazırlanılan içerikler, ziyaretçi tarafından anlaşılması kolay ve ilgi çekici bir şekle büründürülüyor.
Bunu yaparken kullanılan malzemeler, renkler, ışıklar, grafik dil ve mekansal kurgu bütünüyle bir hikayenin anlatılmasına hizmet ediyor. Bu yorumlama süreci sergiyi oluşturan her detayın tam anlamıyla hikayeyi yansıtmaya başladığı ana kadar sürüyor.
Sanja Jurca Avcı'ya göre, "Tasarımın sergi içeriğinin önüne geçmekten ziyade onu pekiştirmeli ve ona hizmet etmesi gerektiği inancındayız. Şekli, malzemesi, rengi, ışığı veya boyutuyla olsun her tasarım unsuru kendine göre konunun bir bölümünü aktarabilmelidir. Bu husus gerçekleştirildiğinde mükemmel bir bütün olarak çalışıncaya ve istenen mesajı iletinceye kadar bütünlük dengelenebilir ve yeniden dengelenebilir."
Sanja Jurca Avcı'nın sergi tasarımı projelerinden bir kısa liste:
• Şövalye, Leydi ve Ejderha / Slovenya Milli Müzesi / Lübyana, 2012 / Süreli Sergi
• Slovenya'da Hristiyanlık / Sticna Manastırı / Sticna 2001 / Sürekli Sergi
• Uzak Dünyaların Yansımaları / Slovenya Etnografi Müzesi Lübyana 2006 / Sürekli Sergi
• Emona: ‘Mit ve Gerçeklik' / Lübyana Kent Müzesi 2010 / Süreli Sergi
• Lipikum: Lipizzaner Müzesi / Lipica 2011 / Sürekli Sergi
Yorum Yaz