maritbet girişmaritbet
Negmar, Eskihisar-Topçular seferi için gün sayıyor!

Negmar Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kutlu, Eskihisar-Topçular Deniz ulaşımındaki soruna çözüm sağlamak için yeni feribot iskelesi kurduklarını söyledi

3 gemi aldıklarını ve 2 gemi daha alacaklarını söyleyen Kutlu, "Biz kimsenin işine mani olmuyoruz. Amacımız İDO'yla rekabet etmek ve işini sekteye uğratmak değil. Vatandaşın daha iyi hizmeti daha kısa zamanda ve uygun fiyata alması için çalışıyoruz." dedi.

Kocaeli'ne bağlı Gebze ilçesi Eskihisar köyünde açılması gündeme gelen, fakat henüz sonuç alınamayan feribot seferleriyle ilgili Negmar Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kutlu, bir açıklama yaptı. Kutlu, "Biz vatandaşın, daha iyi hizmeti daha kısa zamanda ve uygun fiyata alması için çalışıyoruz. Bu amaçla tüm belgelerimizi hazırladık ve seferlerin başlaması için Ulaştırma Bakanlığı'na ve Kocaeli UKOME'ye başvurduk. Vapurla yolcu ve araç taşımacılığı yapmamız için hiçbir engel yok. Biz gemilerimizi aldık ve gerekli yasal iznin çıkması için gün sayıyoruz." diye ifade etti.

İDO'nun bu konuda yaptığı açıklamaların doğru olmadığını savunan Kutlu, "Kabotaj Kanunu'na göre sahilde iskelesi, limanı ve gemisi olan her firma taşımacılık yapabilir. İDO da bizim gibi özel bir firma. Devlete ait bir firma değil. Onlar hangi şartlarda ve hangi izinleri alarak nasıl taşımacılık yapıyorlarsa bizler de aynısını yapacağız. Vatandaşların mağdur edilmesini önleyerek ulaşımlarını sağlayacağız. İDO'nun şu anda nasıl fahiş fiyatlar uygulayarak taşımacılık yaptığını herkes biliyor. Biz vatandaşlarımızı kişi başı 2 TL'den karşıya geçireceğiz. Öğrencilerimiz 1 TL ödeyerek karşıya geçebilecekler. Gemilerimizin kapasitesi 140 araç, 800 yolcu olarak dizayn edilmiştir. Yani İDO'nun iki katı bir taşımacılık yapacağız. Ayrıca, onlar 45 dakikada karşıya geçiş yapıyorlar, biz ise 25 dakikadan daha kısa sürede ve insanları fazla bekletmeden karşıya geçişlerini sağlayacağız." şeklinde konuştu.

İDO'nun özelleştirilmesinde yapılan anlaşmalarda, kendisine hiçbir şekilde tekel olma hakkı tanınmadığının altını çizen Kutlu, şöyle devam etti: "Bugün bir devlet şirketi olan THY, 'Ben devlet şirketiyim, Türkiye'nin hava sahasını benden başkası kullanamaz' diyemeyeceği gibi, İDO da Marmara Denizi'nin tamamında söz sahibi olamaz. Bu anlamda biz gerekli yasal prosedürleri yerine getirdik ve müracaatımızı yaptık. Taşımacılık yapabilmemiz için gerekli izin çıktıktan sonra seferlere başlayacağız. Bu anlamda altyapı çalışmalarımızı bitirdik ve yetkili personelimizle sözleşmelerimizi yaptık. Gemilerimiz sefere başladığında insanlar daha kısa bir sürede, daha ucuza ve daha konforlu feribotlarla yolculuk yapabilecekler. İnsanlar ekonomik açıdan karlı çıkacak, zamanlarını tasarruf edebilecekler. Bu çalışmalarımızdan, hem Türkiye ekonomisi hem de çevre anlamında karlı çıkacağız." diye konuştu.

Mynet.com

Yorum Yaz

Benzer Haberler

İDO'nun Tekirdağ, Marmara ve Avşa adaları seferleri başlıyor
  • 01.07.2021 16:15

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), Tekirdağ, Marmara ve Avşa adaları deniz otobüsü ...

İDO'nun Adalar seferleri başladı
  • 01.07.2021 10:38

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), bugün itibarıyla Kınalıada, Heybeliada, Burgaza ...

Bakan Varank, Hatay'da toplu açılış törenine katıldı
  • 26.06.2021 09:56

Bakan Varank, MOBSAN Sanayi Sitesi ve yapımı tamamlanan diğer projelerin açılış ...

İDO, sefer sayılarını artırarak yaz sezonunu açtı
  • 03.06.2021 11:25

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), kademeli normalleşme süreci kapsamında sefer sa ...

İDO'dan sefer saatleri hakkında açıklama!
  • 15.04.2021 11:31

İDO, hafta içi seferlerini 05.00 ile 19.00 saatleri arasında yapmaya devam edece ...

Tepe Emlak Yatırım, İDO’nun ticari alanlarını kiralayacak
  • 26.03.2021 10:30

Tepe Emlak Yatırım A.Ş., İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) terminal ve gemiler ...