maritbet girişmaritbet
Maslak 42'nin mimarı Sinan Kafadar yorumladı!

Maslak 42'nin mimarı Sinan Kafadar yorumladı!

Metex Design Group'un ortağı Mimar Sinan Kafadar, Türkiye ve yurtdışında olmak üzere birçok özgün ve prestijli projeye imza attı. Bu projelerin büyük bir kısmını konaklama, konut, ofis, ticari alan ve alışveriş merkezi tasarımları oluşturuyor

 

Sinan Kafadar: "mimari sanat ile beslenir, sanat ise mimarinin içinde yaşar, korunur. Bu açıdan bakınca mimariyi sanattan ayrı düşünmek biraz zor. Ama mimari için salt sanat yetmez. Mimarlık hem sanatı hem de tekniği içinde barındırır. Bize göre her ikisinin mükemmel uyumu şarttır".
 
Metex Design Group'un ortağı Mimar Sinan Kafadar, Türkiye ve yurtdışında olmak üzere birçok özgün ve prestijli projeye imza attı. Bu projelerin büyük bir kısmını konaklama, konut, ofis, ticari alan ve alışveriş merkezi tasarımları oluşturur. 5 yıldızlı uluslararası otel zincirlerinden olan Four Seasons Otel İstanbul ve Sultanahmet, The Ritz Carlton İstanbul, Mövenpick İstanbul ve Bodrum, Kempinski Bodrum, The Marriot İstanbul, Svvissotel Ankara Sinan Kafadar'ın en iyi tanınan iç mekan tasarımı projelerinden bazılarıdır. Mimari ve iç mimari tasarımını üstlendiği City's Nişantaşı ise en önemli alışveriş merkezi projesi olarak yer alır. Sinan Kafadar iç mimar ve mimar olarak birçok alanda proje çalışmalarına devam ediyor.
 
 Sinan Bey kendinizden bahseder misiniz?
 
1964 yılında İstanbul'da doğdum. 1986 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesinden mezun oldum. Mimarlık kariyerime İstanbul'da başladım çalışmalarıma Londra, Montreal ve Roma'da çeşitli mimarlık ofislerinde devam ettim. 1990 yılında ortak olarak Metex Design Group'a katıldım. Turizm yapıları tasarımı ile başlayan çalışmalarım yurtiçi ve yurtdışı otel projeleri ile sürerken, alışveriş merkezleri, konut projeleri ve eğitim yapıları ile ofis binaları konusundaki mimari ve iç mimari projeleri üretmeye devam ediyorum. 
 
Hüray Hanım kendinizden bahseder misiniz?
 
1972 İstanbul doğumluyum, 1994 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümünden mezun oldum. 1997 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Yüksek Lisans programını bitirdim. 1995-2001 yılları arasında çeşitli mimari ofislerde proje tasarımı ve uygulama alanlarında çalıştım. 2002 yılından beri Metex Design Group'ta çeşitli mimari ve iç mimari projelerde proje yürütücüsü olarak çalışmalarına devam ediyorum. 
 
Mimari ile sanat arasındaki bağlantıyı nasıl yorumluyorsunuz? 
 
Bu çalışmalarınıza nasıl yansıyor? 
 
Sinan Kafadar: Mimari sanat ile beslenir, sanat ise mimarinin içinde yaşar, korunur. Bu açıdan bakınca mimariyi sanattan ayrı düşünmek biraz zor. Ama mimari için salt sanat yetmez. Mimarlık hem sanatı hem de tekniği içinde barındırır. Bize göre her ikisinin mükemmel uyumu şarttır. Çünkü bir düşünce ya da duyguyu iletmek, bir deneyimi aktarabilmek için estetik gerekçelerle yapmış olduğunuz yapının ayakta durabilmesi için mühendislik bilginizin de olması gereklidir.
 
STILL/Projelerinizde hangi mimari akımlardan / sanat akımlarından izler görüyoruz? 
 
Bay lnşaat-42 Maslak projesini tasarlarken esinlendiğiniz sanat akımları/ eserler oldu mu? 
 
Hüray Erk: Evet mimarlar belli dönemlerde belli akımlardan etkilenmişlerdir. Bu akımların hepsini ve mimarlığa yansıyışını mimarlık tarihinde yaşadık ve öğrendik. Belli dönemlerde belli akımlar öne çıkmıştır. Ama artık günümüz mimarisinde bunu söylemek zor. Modern mimari bir anlayış günümüzde hüküm sürmekte. Tekdüzeliği reddeden, özgün yaratma hissi ile beslenen bir modern mimari anlayış. Tekdüzeliği reddetmek beraberinde rasyonelliği getirir. Mimaride değişim ve gelişim devam etmekte ama rasyonel olma gerekliliği halen var. Biz projelerimizde bu zorunluluğumuzu her zaman hissediyoruz. Projenin bulunduğu yer, mekan, çevre özellikleri veri olarak projeye entegre ederiz. Topografyadan başlayan iklimsel verilere kadar tüm kriterler değerlendirilir ve proje içinde bulunduğu ortama uygun hale getirilir. İç mimari projelerimizde bile mimari kimliğimiz ağır basmakta. İç mimari projelere mimar gibi yaklaşıp müşterinin, işletmecinin ve kullanıcının ihtiyaçlarına doğru cevaplar üretmek bizim çalışma prensiplerimizin başında gelir. İster mimari ister iç mimari proje olsun her projede rasyonel çözümler üretmek ama bunu yaparken de sıradan olmaktan sakınmak. Metex Design olarak, Bay lnşaat-42 Maslak'ın iç mimari projesini tasarlarken de bunları göz önünde bulundurduk. Biliyoruz ki doğru işleyen, doğru akış diyagramına sahip projeler müşteri kadar kullanıcıyı da memnun etmekte. Bu sebeple rasyonellik bizi ve yaptığımız işleri doğru tanımlamakta. Ama vurgulamadan geçemeyeceğimiz bir husus var ki son günlerde hızla ilerleyen, gelişen inşaat sektöründe modernist olmak aşkına tamamen işlevsellikten uzak, mimarlığın genel kurallarını arka plana atan imgesel yapılar ortaya çıkmakta. Evet modernizm özgün yaratma kaygısıyla beslenmekte. Ama bu rasyonel olmayan yapılar tasarlamak anlamına gelmemelidir. 
 
Projelerinize sanatı nasıl entegre ediyorsunuz? 
 
Hüray Erk: Projelerimizde kullandığımız sanat eserlerinin projenin karakteri, kimliği ile örtüşmesine dikkat ediyoruz. Bay lnşaat-42 Maslak projesinin ARTFUL LİVİNG konseptini içine, özüne katıyor olması bizler içinde son derece memnuniyet verici. Biz projelerimizi sanat eserleri ile beslemenin, mimar ve kullanıcı ilişkisine başka boyutlarda kazandırdığına inanıyoruz. Kullanıcıyı salt kullanıcı olarak görmeyip yerine aynı anda ona sanatsal paylaşımlar sunmak yapının akılda kalıcılığını da artırmakta. Mimari ve iç mimari tüm projelerimizde bu bilinçle hareket ediyoruz. Projelerimizde bir tablonun veya bir heykelin konumlandırılacağı yer projenin en başında bellidir. Şu anda Bay İnşaat-42 Maslak projemizde Artful Living konsepti dahilinde sergilenen eserleri, projenin tüm genel mekanlarında lobilerde, kat koridorlarında, asansör içlerinde tekrar yaşatacağız. Bu artvvorklerlle projenin çeşitli yerlerinde sürprizli karşılaşmalar planlıyoruz. 
 
Mine Yurdabak/Alem 

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Selimiye Camisi'nin üç minaresinin restorasyonu tamamlandı
  • 08.05.2024 10:57

Selimiye Camisi'nin üç minaresinin restorasyonu tamamlandı

Mimar Sinan'ın "ustalık eseri" Edirne'deki Selimiye Camisi'nde devam eden kapsam ...

Selimiye Camisi'nin üç minaresinin restorasyonu tamamlandı
  • 08.05.2024 10:51

Selimiye Camisi'nin üç minaresinin restorasyonu tamamlandı

Mimar Sinan'ın "ustalık eseri" Edirne'deki Selimiye Camisi'nde devam eden kapsam ...